Blog

Relatiegeschenken | 5 redenen waarom geven belangrijk is
Wil je een gedenkwaardige indruk maken bij klanten, partners of werknemers? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Het versturen van relatiegeschenken is één van de beste manieren om je te onderscheiden van andere bedrijven en je dankbaarheid te tonen.

Relatiegeschenken kunnen verschillende vormen aannemen. Het kan een fysiek geschenk zijn of een ervaring zoals tickets voor een show. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden! Nog belangrijker is dat het niet beperkt blijft tot de feestdagen. Relatiegeschenken kunnen ook een nieuw teamlid, klant of partner vieren die onlangs aan boord is gekomen. Erken hun onmiddellijke waarde en het zal hen aanmoedigen om loyaal te blijven.

Ongeveer 57% van de ontvangers van geschenken zegt dat relatiegeschenken hun perceptie van een bedrijf zowel positief als negatief kunnen beïnvloeden. Wij hebben vijf redenen op een rijtje gezet waarom geven belangrijk is.

Waarom relatiegeschenken belangrijk zijn
1) Klantenbinding is gemakkelijker dan klantenwerving.
Dit is een belangrijke factor bij het vergelijken van de kosten om een nieuwe klant aan te werven. Het is merkwaardig dat 80% van de toekomstige winst afkomstig is van 20% van de bestaande klanten van een bedrijf. Streef ernaar je klanten tevreden en gelukkig te maken, zo simpel is het.

2) Gelukkige werknemers leiden tot gelukkige klanten.
Deze studie toont een sterk verband aan tussen het welzijn van werknemers en de tevredenheid van klanten. Investeer eerst in werknemers en niet alleen op verjaardagen. Hoe meer ze zich gewaardeerd voelen op het werk, hoe meer motivatie er ontstaat. Zo ontstaat er een positieve impact op je klanten. Deze impact kan sterker zijn voor die bedrijfstakken die te maken hebben met detailhandel, toerisme en horeca waar ze klantgericht zijn.

3) Het bevordert relaties met leveranciers en partners.
Alle bedrijven hebben een keuze in wie ze besluiten om mee te werken. Vaak zien we deze leveranciers niet eens als ze zich niet in dezelfde regio bevinden. Als je ervoor wilt zorgen dat zij een partner voor de lange termijn zijn, overweeg dan om je waardering te tonen. Houd rekening met hun cultuur en feestdagen bij het geven van geschenken.

4) Slim investeren lijdt tot klanten.
Probeer je een klant te overtuigen aan boord te komen? Laat ze zien waarvoor je bestaat door een gepersonaliseerd geschenk te sturen! Het doel is om er een echte ervaring van te maken. Door een geschenk te delen, kun je mogelijk hun beslissing beïnvloeden.

5) Val op met een unieke marketingaanpak.
We hebben allemaal de eindeloze kaarten, spammy e-mails, of zelfs koude telefoontjes gezien. Als je op zoek bent naar een unieke manier om een nieuwe klant aan te trekken, overweeg dan om een mooi geschenk te sturen dat ze zeker zullen openen. Dit is een geweldige manier om je te onderscheiden van de massa. Beperk het ook niet tot iets puur tastbaars. Een fysiek geschenk kan ook een bon bevatten die klanten kunnen plezieren.

Bij Boîte Locale kunnen we al onze geschenksets aanpassen. Of je nu op zoek bent naar iets kleins of iets groots, wij zijn er om je te helpen met je relatiegeschenkenstrategie.